Kundservice

Kundservice svarar gärna på dina frågor om allt som rör våra produkter och abonnemang.
Har du någon fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss, eller se efter om du finner svar nedan.

Telefon

08-509 332 01

Öppettider

Växeln är öppen mellan 10-15 alla vardagar med lunchstängt 12-13.

Om det är väntetid så kan du välja att bli uppringd.
Du behåller du din plats i kön och blir uppringd när det är din tur.
Du når oss även via Facebook!

Frågor och svar

Min prenumeration

Hur ser min prenumeration ut?

Vi på Dentle har ett antal olika erbjudanden gällande vår produkt Dentle One. Hur din prenumeration ser ut beror på vilket av de olika erbjudandena du valt. Information om just ditt erbjudande finner du i din orderbekräftelse eller på din startfaktura. Om du har frågor gällande din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta kundservice.

Uppsägning av min prenumeration?

Våra prenumerationsvillkor fungerar på så sätt att du när som helst kan säga upp din prenumeration. Det innebär att efter att du har tagit emot det antal refillpaket som du åtagit dig att mottaga så kommer inga fler försändelser att skickas. Om du väljer att inte avsluta så löper din prenumeration vidare enligt tidigare intervall.

Har du samlat på dig för många borsthuvuden? Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig att ta en paus eller ändra intervall mellan utskicken, eller ändra själv via Mitt Abonnemang.

Hur ofta kommer refillpaketen?

Dina refillpaket kommer att levereras direkt hem till dig varannan månad.

Vi rekommenderar byte av borsthuvud varje månad för att uppnå bästa borstresultat. Detta för att stråna slits mot emaljen på dina tänder, och ger sämre effekt med tiden. Du märker att du har lyckats om dina tänder är rena och fria från plack, att du inte har dålig andedräkt, samt att tandköttet är fint rosa och inte blöder när du borstar tänderna.

Efter att du mottagit det antal refillpaket som ingår i ditt åtagande har du möjlighet att ändra intervallet på dina försändelser. Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig, eller ändra själv via Mitt Abonnemang!

Avtal och ångerrätt

Vad innebär ångerrätten?

Vi tillämpar lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Detta innebär att du som konsument alltid har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit den initiala försändelsen. Vid retur får din produkt inte vara använd. Du har rätt att undersöka varan, men måste kunna sända tillbaka den komplett och i oförändrat skick för att din retur ska godkännas. Om varan returneras använd kommer den att återsändas till dig. Det är också viktigt att ditt kund- eller personnummer medföljer i returen för att vi ska kunna identifiera vem den tillhör. Du står själv för kostnaden för returfrakten, men behöver inte betala eventuell faktura du mottog med startpaketet.

Observera att ångerrätten endast gäller för din produkt och alltså inte på de löpande försändelserna i prenumerationen.

Vår returadress är ”Dentle, Box 7782, 10396 Stockholm".

Om du önskar returnera en vara ber vi dig kontakta kundservice på 08-509 332 01 för att undvika att det hinner skickas fler produkter eller fakturor.

Vad innebär muntlig avtalsbindning?

Då inga fysiska avtal skrivs på vid telefonförsäljning görs en ljudinspelning över vad säljaren samt konsumenten kommit överens om. Denna ljudinspelning har samma giltighet som ett skriftligt avtal och utgör en trygghet för såväl kund som säljare. I inspelningsaccepten framgår tydligt samtliga avtalsvillkor och konsumenten informeras när inspelningen börjar.

Vill du höra din ljudinspelning ber vi dig kontakta kundservice.

För fullständiga avtalsvillkor – klicka här.

Avtalsvillkor

För fullständiga avtalsvillkor – klicka här.

Försäljning

Våra erbjudanden

Vi på Dentle säljer våra produkter via telefon, internet, på stan, samt torg och gallerior. Vi erbjuder våra produkter i lösningar som ska passa dig som konsument bäst. Om du valt att bli prenumerant så blir din eltandborste billigare eller kostnadsfri.

Varför har ni ringt mig?

Om du undrar varför just du blir uppringd av oss så beror det på att du tidigare deltagit i en marknadsundersökning, kampanj eller gjort ett köp. I stort sett vid samtliga marknadsundersökningar, kampanjer eller köp står det angivet att dina uppgifter kan komma att användas i tredjepartssyfte så som marknadsföring. För att vi ska kunnat ta del av ditt mobiltelefonnummer så har du aktivt tagit del av denna information då du godkänt avtalsvillkoren. Vi på Dentle följer självklart de branschregler som är framtagna av bland annat SWEDMA och Kontakta, för att verka för en seriös bransch.

Om du önskar blir spärrad för vidare kontakter från Dentle per telefon eller mejl, ber vi dig kontakta oss på kundservice@dentle.se och där ange namn, telefonnummer och mejladress som ska spärras.

Vi tar ansvar för alla personuppgifter – såsom namn, adress, mejladress, telefonnummer, födelsedata, etc. – som du lämnar till oss eller som vi tar del av vid köp. Dentle är personuppgiftsansvarig och hanterar dina personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen.

Fakturafrågor

Hur betalar jag?

Vi samarbetar med OpusCapita - Kredithanterarna gällande vår fakturahantering. Detta innebär att du som kund alltid gör dina inbetalningar till Kredithanterarna. Om du har en fråga gällande förfallodatum eller liknande som specifikt rör din faktura så hör du av dig till Kredithanterarnas kundservice. Rör din fråga egentligen din prenumeration eller produkt hör du istället av dig direkt till oss på Dentle.

Alla dina försändelser betalas via faktura och har 30 dagars betaltid från utskriftsdatumet.

Kredithanterarnas kundservice
Telefon: 010-195 96 70
Epost: kundservice@kredithanterarna.se


Bankgiro: 150-4950

Jag har fått en påminnelse

En påminnelsefaktura skickas enbart om din faktura förfallit utan att du betalat. Det tar normalt 1-3 arbetsdagar för din betalning att registreras. Har du betalt samma dag som förfallodatumet och fått en påminnelse så kan du bortse från denna.

Produkt och garanti

Historien bakom Dentle One

Dentle One föddes ur ett ifrågasättande av den teknikfixerade designen av eltandborstar. Vi ville skapa ett alternativ. En effektiv borste som rengör skonsamt och samtidigt ser vacker ut. En tandborste tillverkad med fokus på stilrenhet och enkelhet, som inte är överlastad med funktioner, utan erbjuder god design och pålitlig funktion till ett bra pris.

Dentle One är svenskdesignad, har en unik laddningskopp och ett ergonomiskt, triangulärt handtag i ett greppvänligt och behagligt material. Handtagets utformning och materialval gör att borsten ligger bra i handen, står tryggt i laddkoppen och vilar stabilt på sidan om du lägger den på handfatet. Utformningen gör också att den vibrerar och väsnas mindre. Sammantaget är det en lösning som är lika delar unik, vacker och funktionell. Vi hoppas att du ska gilla din Dentle One.

Livstidsgaranti

Du vet väl att du har livstidsgaranti på din Dentle-produkt?

Vi litar på våra produkters kvalitet. Därför ger vi dig som prenumererar på Dentles tandborsthuvuden livstidsgaranti på din Dentle One. Skulle din Dentle One någon gång under din prenumerations livslängd sluta fungera, oavsett orsak, så returnerar du den helt enkelt till vårt garanticenter. Vi skickar ut en ny till dig, helt utan extra kostnad. Vi ser det som en sida av den enkelhet som är en del av tanken med Dentle One.

Kontakta oss om du vill veta mer om livstidsgarantins fördelar.

Mer om produkten

Klicka här för att läsa om den svenskdesignade eltandborsten Dentle One.

Mer om Zuave

Klicka här för att läsa om den svenskdesignade rakhyveln Zuave.

Om Dentle


Dentle One är en svensktillverkad eltandborste som bidrar till bättre munhälsa och vitare tänder. Namnet Dentle är en kombination av orden Dental och Gentle. Dental för tandhälsa och Gentle för den effektiva och skonsamma rengöringen.

Nyheter


Kundservice


Tel: 08-509 332 01
E-post: kundservice@dentle.se
måndag – fredag kl 10-15, lunchstängt kl 12-13
Du når oss även via Facebook!

Your Cart