Dentle kundservice

Kontakta oss för produktrelaterade frågor och om du undrar över Dentles prenumerationer.
Många svar finner du nedan under Frågor och Svar och flera kundärenden
kan du hantera under Min prenumeration.
FÖRSENADE FÖRSÄNDELSER

På grund av det rådande läget har paket och fakturor med förfallodatum 2020-04-01 från oss tagit längre tid än normalt att levera, vilket innebär att du kommer få din leverans tätt inpå förfallodatumet. Därför har vi flyttat sista betaldag för fakturan till den 14:e april. Du kan således bortse från förfallodatumet angivet på din faktura, och betala i lugnan ro innan 2020-04-14. Vid frågor är du givetvis varmt välkommen att kontakta oss på uppgifterna nedan.


Telefon

08-509 332 01

Öppettider

Växeln är öppen mellan 10-15 helgfria vardagar med lunchstängt 12-13.

E-post

kundservice@dentle.se

Om det är längre kötid än 1 minut i växeln så kan du välja att bli uppringd.
Du behåller din plats i kön och blir helt enkelt automatiskt uppringd när det är din tur.

Frågor och svar

Min prenumeration

Hur ser min prenumeration ut?

Vi på Dentle har ett antal olika erbjudanden gällande vår produkt Dentle One. Hur din prenumeration ser ut beror på vilket av de olika erbjudandena du valt. Information om just ditt erbjudande finner du i din orderbekräftelse eller på din startfaktura. Om du har frågor gällande din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta kundservice.

Uppsägning av min prenumeration?

Du kan när som helst säga upp din prenumeration. Så snart du uppfyllt ditt köpåtagande har du möjlighet att säga upp din prenumeration av refillpaket. Om du inte gör ett aktivt val att avsluta så löper din prenumeration vidare enligt tidigare intervall även efter fullgjort åtagande.

Har du samlat på dig för många borsthuvuden? Ändra rytm själv via Min prenumeration eller hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig att pausa eller ändra intervall mellan utskicken.

Hur ofta kommer refillpaketen?

Dina refillpaket kommer att levereras direkt hem till dig varannan månad.

Vi rekommenderar byte av borsthuvud varje månad för att uppnå bästa borstresultat. Detta för att stråna slits mot emaljen på dina tänder, och med tiden ger sämre effekt. Du märker att du har lyckats om dina tänder är rena och fria från plack, du inte har dålig andedräkt samt att tandköttet är fint rosa och inte blöder när du borstar tänderna.

Efter att du mottagit det antal refillpaket som ingår i ditt åtagande har du möjlighet att ändra intervallet på dina försändelser. Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig, eller ändra själv enkelt via Min prenumeration.

Försäljning

Våra erbjudanden

Vi på Dentle säljer våra produkter via telefon, internet, på stan, samt ute på torg och i gallerior. Vi erbjuder våra produkter i de lösningar som ska passa dig som konsument bäst. Om du valt att bli prenumerant så blir din eltandborste billigare eller kostnadsfri.

Varför har ni ringt mig?

Om du undrar varför just du blir uppringd av oss så beror det på att du tidigare deltagit i en marknadsundersökning, kampanj eller gjort ett köp. I stort sett vid samtliga marknadsundersökningar, kampanjer eller köp står det angivet att dina uppgifter kan komma att användas i tredjepartssyfte så som marknadsföring. För att vi ska kunnat ta del av ditt mobiltelefonnummer så har du aktivt tagit del av denna information då du godkänt avtalsvillkoren. Vi på Dentle följer självklart de branschregler som är framtagna av bland annat SWEDMA och Kontakta, för att verka för en seriös bransch.

Om du önskar blir spärrad för vidare kontakter från Dentle per telefon eller mejl, ber vi dig kontakta oss på kundservice@dentle.se och där ange namn, telefonnummer och mejladress som ska spärras.

Vi tar ansvar för alla personuppgifter – såsom namn, adress, mejladress, telefonnummer, födelsedata, etc. – som du lämnar till oss eller som vi tar del av vid köp. Vi följer de regler som framgår av Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i våra allmänna villkor.

Fakturafrågor

Hur betalar jag?

Vi samarbetar med Capway AB gällande vår fakturahantering. Detta innebär att du som kund alltid gör dina inbetalningar till Capway AB. Om du har en fråga som specifikt rör din betalning så hör du av dig till Capway kundservice. Rör din fråga egentligen din prenumeration eller produkt hör du istället av dig direkt till oss på Dentle.

Alla dina försändelser betalas via faktura som har 30 dagars betaltid från utskriftsdatumet.

Capway kundservice
Telefon: 010-198 91 20
Epost: kundservice@capway.se

Jag har fått en påminnelse

En påminnelsefaktura skickas enbart om din faktura förfallit utan att du betalat. Det tar normalt 1-3 arbetsdagar för din betalning att registreras. Har du betalt samma dag som förfallodatumet och fått en påminnelse så kan du bortse från denna.

Produkt och garanti

Historien bakom Dentle One

Dentle One föddes ur ett ifrågasättande av den teknikfixerade designen av eltandborstar. Vi ville skapa ett alternativ. En effektiv borste som rengör skonsamt och samtidigt ser vacker ut. En tandborste tillverkad med fokus på stilrenhet och enkelhet, som inte är överlastad med funktioner, utan erbjuder god design och pålitlig funktion till ett bra pris. 

Dentle One är svenskdesignad, har en unik laddningskopp och ett ergonomiskt, triangulärt handtag i ett greppvänligt och behagligt material. Handtagets utformning och materialval gör att borsten ligger bra i handen, står tryggt i laddkoppen och vilar stabilt på sidan om du lägger den på handfatet. Utformningen gör också att den vibrerar och väsnas mindre. Sammantaget är det en lösning som är lika delar unik, vacker och funktionell. Vi hoppas att du ska gilla din Dentle One.

Livstidsgaranti

Du vet väl att du har livstidsgaranti på din Dentle-produkt? 

Vi litar på våra produkters kvalitet. Därför ger vi dig som prenumererar på Dentles tandborsthuvuden livstidsgaranti på din Dentle eltandborste. Skulle din Dentle eltandborste någon gång under din prenumerations livslängd sluta fungera, oavsett orsak, så returnerar du den helt enkelt till vårt kundservicecenter, som inte kommer ställa några frågor. Vi skickar ut en ny till dig, helt utan extra kostnad. Vi ser det som en sida av Dentles enkelhet.  

Kontakta oss om du vill veta mer om livstidsgarantins fördelar.

Vilken garanti får jag utan prenumeration?

Vi lämnar två års garanti på samtliga våra eltandborstar. Du kan när som helst välja att teckna en prenumeration på refillborstar och därmed täckas av vår livstidsgaranti så länge prenumerationen är aktiv.

Mer om produkterna

Klicka här för att läsa om den svenskdesignade eltandborsten Dentle One Plus.
Klicka här för att läsa om resetandborsten Dentle Zip.

Mer om Zuave

Klicka här för att läsa om den svenskdesignade rakhyveln Zuave.

Quick guides

Klicka här för att ladda ner Quick guides för Dentle One, Dentle One Plus och Dentle Zip som PDF.

Om Dentle


Dentles produkter är alla sprungna ur samma ambition – att med god design och uppfinningsrikedom erbjuda tandvårdsprodukter som rengör effektivt och skonsamt. Våra svenskdesignade eltandborstar bildar tillsammans med ett antal smarta tillbehör ett system som gör det lätt att vårda dina tänder oavsett du är hemma eller på språng.

Kundservice


Tel: 08-509 332 01
Telefontid vardagar 10.00-15.00, lunchstängt 12.00-13.00
E-post: info@dentle.se
Du når oss även via Facebook
E-postmeddelanden kommer att besvaras inom 48 timmar

Din varukorg