Kundservice

Har du någon fråga så är du varmt välkommen att kontakta oss,
eller se efter om du finner svar nedan.

Nu kan du välja att betala dina fakturor bekvämt och enkelt med autogiro genom att registrera dig HÄR.
Mejl

kundservice@dentle.se

Telefon

08-509 332 01

Facebook

Nå oss på Facebook

Öppettider

Helgfria vardagar 8:00-15:00

Frågor och svar

Min prenumeration

Hur ser min prenumeration ut?

Vi på Dentle har ett antal olika erbjudanden gällande våra produkter. Hur din prenumeration ser ut beror på vilket av de olika erbjudandena du valt. Information om just ditt erbjudande finner du i din orderbekräftelse eller på din startfaktura. Om du har frågor gällande din prenumeration är du varmt välkommen att kontakta kundservice.

Uppsägning av min prenumeration?

Du kan när som helst säga upp din prenumeration, men i de fall du påbörjat en prenumeration som innehöll ett köpåtagande så behöver du först fullgöra åtagandet. Därefter avslutas prenumerationen. Efter uppsägelsen så kommer inga fler försändelser att skickas. Om du väljer att inte avsluta så löper din prenumeration vidare enligt tidigare intervall även efter fullgjort åtagande.

Har du samlat på dig för många borsthuvuden? Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig att pausa eller ändra intervall mellan utskicken. Antingen på epost kundservice@dentle.se eller telefon 08-509 332 01.

Hur ofta kommer refillpaketen?

Dina refillpaket kommer att levereras direkt hem till dig varannan månad.

Vi rekommenderar byte av borsthuvud varje månad för att uppnå bästa borstresultat. Detta för att stråna slits mot emaljen på dina tänder, och med tiden ger sämre effekt. Du märker att du har lyckats om dina tänder är rena och fria från plack, du inte har dålig andedräkt samt att tandköttet är fint rosa och inte blöder när du borstar tänderna.

Efter att du mottagit det antal refillpaket som ingår i ditt åtagande har du möjlighet att ändra intervallet på dina försändelser. Hör av dig till vår kundservice så hjälper vi dig.

Avtal och ångerrätt

Vad innebär ångerrätten?

Vi tillämpar lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Detta innebär att du som konsument alltid har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit den initiala försändelsen. Vid retur får din produkt inte vara använd. Du har rätt att undersöka varan, men måste kunna sända tillbaka den komplett och i oförändrat skick för att din retur ska godkännas. Om varan returneras använd kommer den att återsändas till dig. Det är också viktigt att ditt kund- eller personnummer medföljer i returen för att vi ska kunna identifiera vem den tillhör. Du står själv för kostnaden för returfrakten, men behöver inte betala eventuell faktura du mottog med startpaketet. 

Observera att ångerrätten endast gäller för ditt startpaket och alltså inte på de löpande försändelserna i prenumerationen. 

Vår returadress är:
Dentle, Box 11127
10061 Stockholm

Vår besöksadress är:
Scandinavian Good Business AB
Gotlandsgatan 1TRN
11665 Stockholm

Om du önskar returnera en vara ber vi dig kontakta kundservice på 08-509 332 01 för att undvika att det hinner skickas fler produkter eller fakturor. Du kan även använda ångerblankett. Ladda ner ångerblankett genom att klicka här.

Hur fungerar vår avtalsbindning?

Vi tillämpar tre former av bekräftelse av avtal vid telefonförsäljning: accept via post, e-post eller SMS. Vid samtalet görs en ljudinspelning av vad säljaren och du som kund kommit överens om. Denna ljudinspelning utgör en trygghet för såväl dig som kund som säljare. Av inspelningen framgår tydligt de avtalsvillkor som gäller för köpet och du informeras innan inspelningen börjar.

Efter samtalet skickar vi ut en bekräftelse av erbjudandet per e-post och SMS. Enligt distansavtalslagen och avtal utanför affärslokaler ska ett erbjudande som lämnats via telefon bekräftas skriftligen till konsumenten. Om du som kund vill stå fast vid ditt köp måste du skriftligen acceptera anbudet. Det kan du göra genom att svara jakande per post, e-post eller på SMS:et. Genom ditt jakande svar på bekräftelsen av erbjudandet har ett avtal ingåtts som är juridiskt likställt med ett skriftligt avtal. Om du inte skriftligen accepterar erbjudandet kommer vi inte att kunna skicka våra produkter till dig, och du behöver inte heller betala enligt erbjudandet.

För fullständiga avtalsvillkor – klicka här

För ångerblankett – klicka här.

Fullständiga avtalsvillkor

För fullständiga avtalsvillkor – klicka här

Försäljning

Våra erbjudanden

Vi på Dentle säljer våra produkter via telefon, internet, på stan, samt ute på torg och i gallerior. Vi erbjuder våra produkter i de lösningar som ska passa dig som konsument bäst. Om du väljer att bli prenumerant och åtar dig att köpa ett visst antal refillpaket, så får eltandborsten billigare eller till och med utan extra kostnad.

Varför har ni ringt mig?

Om du undrar varför just du blir uppringd av oss så beror det på att du tidigare deltagit i en marknadsundersökning, kampanj eller gjort ett köp. I stort sett vid samtliga marknadsundersökningar, kampanjer eller köp står det angivet att dina uppgifter kan komma att användas i tredjepartssyfte så som marknadsföring. För att vi ska kunnat ta del av ditt mobiltelefonnummer så har du aktivt tagit del av denna information då du godkänt avtalsvillkoren. Vi på Dentle följer självklart de branschregler som är framtagna av bland annat SWEDMA och Kontakta, för att verka för en seriös bransch. 

Om du önskar blir spärrad för vidare kontakter från Dentle per telefon eller mejl, ber vi dig kontakta oss på kundservice@dentle.se och där ange namn, telefonnummer och mejladress som ska spärras.

Vi tar ansvar för alla personuppgifter – såsom namn, adress, mejladress, telefonnummer, födelsedata, etc. – som du lämnar till oss eller som vi tar del av vid köp. Vi följer de regler som framgår av Dataskyddsförordningen (GDPR, The General Data Protection Regulation). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i våra allmänna villkor.

Fakturafrågor

Hur betalar jag?

Vi samarbetar med Capway AB gällande vår fakturahantering. Detta innebär att du som kund alltid gör dina inbetalningar till Capway AB. Om du har en fråga som specifikt rör din betalning så hör du av dig till Capway kundservice. Rör din fråga egentligen din prenumeration eller produkt hör du istället av dig direkt till oss på Dentle.
Alla dina försändelser betalas via faktura som har 30 dagars betaltid från utskriftsdatumet.

Capway Finance AB
Bankgiro: 5408-7291
Tel: 010-198 91 20
E-post: kundservice@capway.se

Autogiro

Du kan välja att betala dina fakturor bekvämt och enkelt med autogiro genom att registrera dig HÄR.

Jag har fått en påminnelse

En påminnelsefaktura skickas enbart om din faktura förfallit utan att du betalat. Det tar normalt 1-3 arbetsdagar för din betalning att registreras. Har du betalt samma dag som förfallodatumet och fått en påminnelse så kan du bortse från denna.

Produkt och garanti

Historien bakom Dentle One

Dentle One föddes ur ett ifrågasättande av den teknikfixerade designen av eltandborstar. Vi ville skapa ett alternativ. En effektiv borste som rengör skonsamt och samtidigt ser vacker ut. En tandborste tillverkad med fokus på stilrenhet och enkelhet, som inte är överlastad med funktioner, utan erbjuder god design och pålitlig funktion till ett bra pris.

Klicka här för att läsa mer om oss.

Livstidsgaranti

Vi erbjuder alla våra kunder som prenumererar på Dentles borsthuvuden en livstidsgaranti på sin Dentle eltandborste. I händelse av att din Dentle-tandborste slutar fungera – oavsett anledning – under din prenumerationsperiod, returnera helt enkelt din tandborste till vårt kundtjänstcenter så skickar vi dig en ny enhet utan extra kostnad, samt återvinner den gamla.  

Kontakta oss om du vill veta mer om livstidsgarantins fördelar.

Vilken garanti får jag utan prenumeration?

Vi lämnar två års garanti på samtliga våra eltandborstar. Du kan när som helst välja att teckna en prenumeration på refillborstar och därmed täckas av vår livstidsgaranti så länge prenumerationen är aktiv.

Mer om produkterna

Klicka här för att läsa om Dentle One Plus, Dentle Zip och Dentle Flosh.

Quick guides

Klicka här för att ladda ner Quick guides för Dentle One, Dentle One Plus och Dentle Zip som PDF.

Mer om Grace Wellness

Klicka här för att läsa om kosttillskott från Grace Wellness – utvecklade av svenska experter.
www.gracewellness.se

Mer om Zuave

Klicka här för att läsa om den svenskdesignade rakhyveln Zuave.
www.zuave.se

Rekommendera oss på Reco
Våra partners
.
Dentle – gentle brilliance from Sweden

Dentle gör effektiva eltandborstar som är enklare att använda, smartare utformade, skonsammare mot dina tänder och vackrare att titta på. Vi kombinerar skandinaviskt formtänk och batteriteknologi i världsklass med det vi kallar Gentle Dentle Tech™ – design som minimerar vikt, vibrationer och ljud samtidigt som den rengör skonsamt och är användarvänlig.

sveriges-tandlakarforbund-logo

Sveriges Tandläkarförbund rekommenderar användning av eltandborste.

0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tomFortsätt handla
      Calculate Shipping